یزد" سعديه سعادتي، یزدفردا :رئیس گروه بررسی محتوای آموزشی استان یزد گفت:معلمان با فناوری های نوین آموزشی آشنا باشند.

رضا دادفرین در گفت و گویی گفت: در راستای هوشمند سازی مدارس که یک تحول اساسی در نظام آموزش و پرورش است و می تواند امر آموزش را برای نسل دانش آموز ما جذاب تر کند مشکلاتی وجود دارد ،متاسفانه شیوه اجرای این طرح کاملاً اشتباه در بین مردم و مسئولین امر آموزش جای خود را باز کرده است  و زمینه را برای بعضی از شرکتهای فروش  محصولات الکترونیکی باز کرده و آن ها هم  میدان را برای رقابت باز دیده اند و هوشمند سازی مدارس را معادل با استفاده از تخته هوشمند در مدارس معرفی کرده اند.

وی افزود : تخته هوشمند فقط یک سخت افزار است و تا حدودی کار تدریس را سهل تر می کند و  هوشمند شدن مدارس صرف خرید تجهیزات و مخصوصاً خرید یک یا چند برد هوشمند و آن هم با قیمت های سرسام آور نیست.

داد آفرین در ادامه اظهار داشت: برای هوشمند سازی مدارس باید ما  از معلمان هوشمند استفاده کنیم یعنی معلمانی که با فناوری های نوین آموزشی آشنایی کاملی دارند و خلاقیت را جزئی از برنامه آموزشی می دانند.

رئیس گروه بررسی محتوای آموزشی استان یزد گفت: پایه و اساس تدریس در مدارس هوشمند استفاده از محتوای چند رسانه ای (  محتوای الکترونیکی ) است.

وی افزود: اگر معلمان توانمند و متبحر در زمینه کاربرد فناوری های نوین آموزشی داشته باشیم به راحتی می توانیم تدریس بیاد ماندنی و جذابی را به دانش آموزان ارائه دهیم .

داد آفرین اظهار داشت: واضح است که تنها با یک کامپیوتر و یک ویدئو پروژکتور و یا یک تلویزیون بزرگ به عنوان صفحه نمایش نیز می توان به جای تخته های هوشمند کار تدریس را به خوبی انجام داد و نیازی هم به برد های هوشمند نداشت.

وی خاطر نشان کرد: مدیران مدارس تنها برای هوشمند سازی مدارس خود به فکر خرید تجهیزات نباشند و به دیگر مسائل مورد نیاز این طرح نیز توجه کافی داشته باشند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا